RSS

Kerja yang meletihkan...........

Penatnya saya.....

Hari ni dek kerana alasan yang x dapat nak di elak balik kedah naik bas lagi..

Tapi pilih jalan yang sangat sangat meletihkan...

Rasanya untuk manusia kurang SKET upaya macam saya ni....

Nak pergi bas > driving nòoooooooo sampailah ke putraya > sampai sana - kak, x de bas sekarang, pkul 10 mlm nnt...
Kot nak tolong cek kan - saya tanya ada x dekat pudu agak2 ye, dia jawap entah..terbako mak!

Pikir punya pikir > naik tren laju la ke bandar tasik selatan -berdiri - transit ke ktm - ktm ke kl sentral boleh duduk tapi still crowded- dah mula sesak nafas - kl sentral cari tren laju " pagi saje kak" muka toya saya mulai menonjol. 

Mula nak cari bas - star lrt - x nampak plaza rakyat, pasar ke masjid jamek??Hurm..rasanya ikut pengalaman aku 4 tahun yang lalu 2 tu kena jalan kaki ke pudu bas tu.. g tanya pakcik komuter 'kak naik monorail kak. Naik tangga tu, jalan terus je sampai nampak monorail'..

Naiklah saya dan mula menapak..rasa agak jauh dan penuh dengan orang..tetiba dah dalam mall..dimanakah saya? Dalam gua berapa lama sampai ada shopping mall bersampung kl sentral aku x tahu? Heee..malu lah saya..

Sampai monoral bertanya lg..' plaza rakyat' jawaplah si kaunter itu beli token kak. Maka beli lah saya, tanya penjaga pintu plak..jawap si penjaga pintu 'akak x pernah naik ye?' Hish tanya balik plak..senyum je...'akak turun kt hang tuah, sampai hang tuah turun bawah amik g plaza rakyat'.

Saya pandai,  token beli stop station was plaza rakyat then sampai hang tuah turun tren TURUN TANGGA seperti di arahkan tag out token pas tu g beli token baru..then baru teringat token tadi adalah plaza rakyat..Arghhhhh..DERMA yang disengajakan!

Tren ke hang tuah td dah menepek, si kecik Zada dah menepek muka letih. Bila tanya letih x,dia geleng..bila tanya bes x? Dia senyum..haishh berat hati mommy sayang..sabar ye. Nanti dah settle semuanya insyaallah mommy amik cuti..

Sampai plaza hang tuah baru lega sket, badan dah sakit2.kaki rasa x mampu nak atur tapak. Zada masih bersemangat..nak naik bas...risau suhu dia naik balik..td dia demam..

Sebelum naik bas sempat capai 1 bantal.ubat x makan nasi x makan..nahas nak calling chrone! Mohon moga2 di elakkan..aminnnn...

Dalam zada semangat nak main tapi x boleh nak bagi main, sebab tahu dia sangat penat..nak dia tidur. Bagi dia minum susu kotak, roti..bagi bantal..zada cakap 'Tob mommy'.. saya balas ' x boleh, nanti nak tel atuk bateri abes.' Zada jawap 'itu mommy pegang x abes pon' hurmm..yes, i am typing in this diari. Then saya jawap ' jap ea' tetiba Zada diam, peluk bantal terus tido..sian...

Love you anak-anak mommy sayang..my life is just for you! Percayalah..Mommy marah sebab mommy sayang < now i understand the statement even much better.



Most prettiest is the attitudE

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment