RSS

Setiap Hari Ku

Bila baca blog Nurul Wahab rasa macam Allah s.w.t bagi dugaan bermacam cara untuk uji hamba-hambanya. Then bila baca pasal ex husbandnya sian jugalah..Berlawan dengan perasaan. Yes,orang seni sangat sensitif kan.. Bacalah sendiri NURUL WAHAB. Bila baca kisah rumahtangga Nurul; teringat rumahtangga sendiri. Ada pasang surut; kesefahaman; tolak ansur. Wow, item besar tu. Yes, my hubby is sensitif also. Other word is MANJA. Yes, he is. Hahahaha..Jangan marah Yang. Ye, dia sangat kuat berkerja. Sibuk cari nafkah untuk wife and anak-anak. Aku plak sibuk cari duit untuk shopping je and bayar hutang. Hahahaha.. Bila teringat kat anak-anak; sorang dengan aku and sorang lagi dengan mak kat kampung. Berat betul hati nak tinggal dia ngan mak kat kampung dulu. Balik rumah asyik nangis til hubby tak berani nak sebut pasal anak-anak depan aku. Adeh, seksanya lawan perasaan nih. Teruk rupanya. Then skarang Zada dah suka sangat cakap banyak. Apa aku buat, abah buat. Kalau aku x layan dia cakap siap complen "momi, zada tanya ni." x pon, bila dia tanya aku panik x reti jawap aku diam memikir best answer serupa nak jawap soklan peksa boleh mulut kecik tu push, " Mi, jawapla". Tak ternganga kat situ? Hai, anak. Dengan kerenah yang macam-macam tu ada jugak moment sensitif bila dia kena marah. Aku balik keje letih, masak then dia saja tumpahkan makanan tuang air. Woo, terbako oi. Then dia nangis siap question up me. "Wo wo wo, Dada tayang Mi, Mi marah Dada bakpe? Wo wo wo" Terus hilang rasa marah. Klako plak aku rasa. Mana plak dia dapat ayat power tuh. Hahahaha..Hai anak. Tu la, jadi wife,ibu, wanita berkerjaya ni bukan mudah. Mental fizikal. Haish..Kisah diri ada sakit tu belom lagi ujian besar. Allah S.W.T ada di sisi. Terasa makin dekat dengannya. Alhamdulillah.Ada hikmah disemua sebalik kejadian. Zuyyin plak mak abah selalu telegram gambo. Makin bulat, makin buncit. Tapi still sedey. Zuyyin x bersama-sama kami waktu kami bersama. Tunggu la Deq Yin ea..Nanti mami amik tapi mami sian atuk n tokwan plak. Dorang sayang sangat dengan adik. Mi ngan abah ngan Kak Dada lagiiiiiiii sayang Yin tau. That all. Assalamualaikum... Oh, gara2 baca blog nurul mula la nak ikut up to date her life. Start follow facebook page; start follow her insta even anak dia dengan ajai pon. Hahahaha..Haru kan aku..Alah, bukan apa pon yang elok kita contohi yang tak elok kita jauhi la. Part pantang aku salute Nurul, kawin mat saleh still follow protokol melayu. Aku pon failed pantang. Kui kui kui.. Merah telinga oi kena beleter..Padan muka ke atas diriku...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment